Ciążowe zasady odżywiania, czyli jak dbać o układ pokarmowy

Ciąża to bardzo szczególny stan, który wymaga wielu wyrzeczeń i zmian nawyków. Jednym z nich jest pożywienie i dostarczanie do organizmu niezbędnych dawek witamin. Szczególnie ważne jest to w miesiącach w których rozwijają się główne narządy dziecka. W pierwszym trymestrze powstaje wówczas serduszko i układ nerwowy. Późniejsze etapy są jednak równie ważne. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, co się je, jak się je i gdzie się je. Może wydawać się to dość problematyczne, ale okazuje się, że przyzwyczajenie to kwestia czasu. Oto najważniejsze zasady odżywiania, które obowiązują niemal każdą kobietę w ciąży:

  • Odrzucenie wszelkich rygorystycznych diet to podstawa. Bowiem trzeba mieć świadomość, że głodzenie siebie odbija się na głodzeniu rozwijającego się w brzuchu dziecka. Należy z kolei jeść regularnie, czyli po pięć posiłków dziennie.

    Nie oznacza to jednak, że można się nadmiernie przejadać. Kobieta w ciąży ma swoje zachcianki i dobrze je spełniać. Jednak pamiętajmy, że to właśnie ten okres odpowiada za przybywanie dodatkowych kilogramów;

  • Woda to źródło zdrowej diety. Ważna jest również w trakcie ciąży. Pozwala na pozbycie się uciążliwych dolegliwości, które spotykają przyszłe mamy. Odpowiednie nawodnienie organizmu sprawi, że problemy odejdą w niepamięć;
  • Kobiety w ciąży zmagają się z jednym istotnym kłopotem, jakim są nudności. Spożywanie biszkoptów, suszonych bananów, rodzynek, krakersów – pozwoli na pozbycie się tego złego samopoczucia. Warto więc mieć je zawsze przy sobie i w razie potrzeby – przegryźć;
  • W ciąży bardzo ważna jest higiena. Owoce i warzywa należy myć ze szczególną ostrożnością. Trzeba dokładnie sprawdzać daty ważności na produktach.

.