Wybór tytułu

Niektórzy studenci traktują kwestię tytułu po macoszemu i spychają ją na drugi plan. Wychodzą z założenia, że najważniejszy jest temat, a tytuł to sprawa wtórna. Poniekąd tak jest, ale w błędzie są ci, którzy twierdzą, iż można tytuł zlekceważyć. Musi on informować precyzyjnie o tym, czego dotyczy nasza praca. Precyzja oznacza w tym kontekście zawężenie – unikajmy ogólników i pojęć wieloznacznych, bo nasz promotor może to opacznie zrozumieć.

Zacznie wtedy oczekiwać od nas bardzo szerokiego potraktowania tematu, a tego chcemy uniknąć. Gdy wybierzemy konkretny wycinek rzeczywistości jaki chcemy opisać, musimy nadać pracy tytuł, w którym ten wąski wycinek się zawiera. Dobry tytuł powinien być krótki i nie pozostawiać wątpliwości odnośnie tego, czym chcemy się zająć w pracy magisterskiej. Nie bójmy się podejść do tytułowania w kategoriach „marketingowych”. Niech tytuł będzie ciekawy i zachęcający do tego, by sięgnąć po naszą twórczość.

Jest to szczególnie mile widziane na kierunkach humanistycznych i związanych z dziennikarstwem lub reklamą.